טיפול והשמדת אריזות חומ"ס – חומרים מסוכנים

במפעלים רבים מצטברות אריזות כגון ג'ריקנים, חביות וקוביות שהכילו חומרים מסוכנים ושבעלי המפעל צריכים למצאו להם פתרון חוקי. לפי תקן ISO 14000 חייב כל בעל מפעל להעבירם לגורם מורשה לטיפול ומובן שאסור לזרוק אותם, להטמינם או להשמידם בניגוד להוראות. יחד עם זאת, בישראל קיים מיעוט של אתרי הטמנה מורשים ומחירים גבוהים למדי של הטמנת פסולת, מה שמתבטא בנטל תפעולי ובמרכיב כלכלי מהותי המעיק על הוצאות המפעל. בדיוק למען מטרה זו פועלת חברת ד. בשן מיחזור בע"מ, המספקת פתרון כולל ומקצועי לאריזות שהכילו חומ"ס המצטברות בתחומי המפעלים.

תהליך העבודה בחברה

חברתנו מחזיקה בכל הציוד והמיכון המקצועי שבאמצעותו מתבצעות פעולות מיון, הפרדה וטיפול בפסולת. כמו כן, לחברה אישור מנהל רוחבי מטעם המשרד להגנת הסיבה, המאפשר לנו לספק ללקוח את האישור שאריזותיו פונו לאתר מורשה.

בשלב הראשון אנו מגיעים אל המפעל, בוחנים את הפסולת הקיימת ואת אפשרויות העבודה עימה ומסכמים עם בעל המפעל על מחיר שיהיה חסכוני ומשתלם מבחינתו. בתוך כך, נציג מטעמנו מקבל מהלקוח MSDS עבור כל אחד מהחומרים. לאחר מכן, בתיאום עם ההנהלה, יגיעו עובדינו על מנת לאסוף מהמפעל אריזות ריקות שהכילו חומ"ס ולהעבירן למגרשי החברה. חשוב לציין כי העובדים שלנו יודעים בדיוק אילו חומרים הם אוספים ולנהגים כולם יש רישיון להובלת חומרים מסוכנים.

עם ההגעה למגרשי החברה עוברות האריזות מיון ראשוני לפי MSDS ושטיפה לאחר מכן נעשה מיון נוסף בו מוחלט אם ניתן לעשות באריזה שימוש חוזר או שתועבר לגריסה. האריזות המיועדות להשמדה עוברות חיתוך לצורך צמצום נפחים ולאחר מכן נשלחות למפעלי מיחזור פלסטיק או ברזל. האריזות המיועדות לשימוש חוזר בתעשייה מאוחסנות במחסני החברה עד שנמכרות לגורמים המעוניינים בהן. יש לציין כי מפעלי המיחזור שלנו הינם מורשים מטעם המשרד להגנת הסביבה וכך גם פינוי מי השטיפה שלנו המטופלים באתר מורשה. בנוסף, אנו מחזיקים ברישיון ת.מ.י.ר שאוכף אותו חוק האריזות. לחצו כאן לקריאה על אריזות משומשות למכירה.

כולם מרוויחים

השירות של חברתנו מוריד מכתפי המפעל את הנטל התפעולי הכרוך בפינוי חוקי של הפסולת ומספק להם חיסכון מהותי בעלויות של הטמנתה. כמו כן, בעל המפעל נהנה מחברה המחזיקה בכל האישורים הנחוצים, עומדת בכל התקנים הנדרשים ובאמתחתה ניסיון של למעלה מ-30 שנה בתחום פינוי הפסולת. מעבר לכך, בתור אזרחי מדינת ישראל כולנו נהנים מכך שפסולת מזוהמת אינה מועברת לאתרי הטמנה רגילים ומזהמת את מי השתייה והמזון שלנו.